Hogyan játsszák?

Hogyan játsszák?

Hogyan működik a Bombios X?


A játék célja

A játék régi várostromot idéz, persze mindenféle erőszaktól mentesen és modern eszközökkel. A várat ostromló játékosok bástyából bástyába szaladnak, és minél többször körbeérnek, annál több pontot szereznek. A várvédők pedig igyekeznek őket ebben megakadályozni, a játékszabályok betartása mellett.

A csapatok

Két csapat küzd egymással: az ostromlók (támadók) és a várvédők. Minden játékos kipróbálhatja az ostromló és a várvédő szerepet is, hiszen félidőben a csapatok térfelet cserélnek.

A játékszabályok tömören

1.) A támadójátékosok sorban lépnek a támadókapuhoz, és dobóeszközökkel megpróbálják ledobni a három kis borulóbástyát.

2.) A három dobás után addig szaladnak egyik nagy dokkolóbástyából a másikba (1-2-3-4 sorrendben), míg a soron következő védőjátékos a védőkaputól indulva fel nem állítja a ledőlt kis borulóbástyákat.

3.) Amint a kis borulóbástyák állnak, kiesik minden pályán lévő támadójátékos, aki nincs becsatlakozva valamelyik nagy dokkolóbástyában.

4.) Minden kiesés nélkül körbefutó támadójátékos 1 pontot szerez a csapatának. A kiesés 1 pont levonását jelenti, de újra lehet próbálkozni, beállva a támadósor végére. A körbefutó támadójátékos annyi további pontot szerezhet, ahány nagy dokkolóbástyán becsatlakozás nélkül át tud futni.

5.) Félidőkor a csapatok térfelet cserélnek. A több pontot szerző csapat győz.

Mi a játék korhatára?

Nincsen felső korhatár, játékainkat 6–99+ éves korig bárki játszhatja. Játékaink nem csak gyerekek számára készültek: a karegységek és a dokkolók állíthatók, így a felnőttek testméretéhez is pontosan illeszkednek.

Kell-e valamilyen felszerelés a játékhoz?

A támadók számára szükséges jeladó karegységet mi biztosítjuk. Biztonsági felszerelés füves pályán nem szükséges. Köves felületen javasolt a térd és könyökvédő, esetleg biciklis fejvédő használata (ezt mi nem biztosítjuk).

Hol lehet felállítani a játékot?

Bármilyen 15×20 méteres BENTI (sportcsarnok, tornaterem, kultúrház, rendezvénysátor stb.) vagy KINTI (nem meredek, füves) területen, ahol nincsenek nagyobb tereptárgyak, amik a futást megakadályoznák. Néhány kisebb bokor, fa, oszlop nem okoz gondot, ha nincsenek a futók útjában (a futók útvonalait lásd a játékot bemutató filmekben).

Ki szállítja, és ki üzemelteti a játékot?

A játék szállítását, össze- és szétszerelését, illetve üzemeltetését minden esetben a BOMBIOS munkatársai végzik.

Kell-e áram a játékhoz?

• Igen, kell. • A játék fogyasztása nem haladja meg 2 notebook fogyasztását (150-200 Watt). • A játékhangokat lejátszó kihangosító-rendszer fogyasztása hangerőtől függően 50-300 watt lehet. • Ha nem áll rendelkezésre áram az adott területen, mi tudjuk biztosítani generátorról.

BOMBIOS előnyök:

  • Egészség, mozgás

    A mozgás: egészség. Itt szabadtéren lehet futni, ugrani, célba dobni úgy, hogy közben a modern technika megszokott ingereiről sem kell lemondani.

  • Figyelem, ügyesség

    A számítógépes virtuális világhoz szokott testünk néha már egészen furcsán reagál a valódi világ ingereire. Itt újra begyakorolhatjuk az agyunk, szemünk, kezünk-lábunk összehangolt, hatékony működtetését. Figyelemzavaros gyerekek számára különösen előnyös fejlődési lehetőség!

  • Tudás, műveltség

    Játékunkban a testi ügyesség fejlesztése kombinálható a szellemi műveltség elmélyítésével. A három közül 1-2 bástya ledobása helyett műveltségi kvízkérdésekre adott helyes felelettel is borul a bástya, indulhat a támadó.

  • Közösség, emberi kapcsolatok

    A csapatban való hatékony munka alapfeltétele egymás megismerése, megértése, elfogadása. Ennek gyakorlására kitűnő lehetőség a BOMBIOS  X éles helyzeteinek izgalmas és szórakoztató megélése: közösségben, csapatban együttműködve.

  • Szórakozás, kikapcslódás

    A tartalmas kikapcsolódás új energiával tölt fel, az építő szórakozás után könnyebb a szürke hétköznapok terheinek elhordozása.

  • Verseny, küzdeni tanulás

    Győzni és veszíteni is tudni kell, de a lényeg maga a küzdelem: itt játékosan gyakorolható a fel nem adás művészete, hogy az életben is kitartóbban küzdhessünk a sikerekért.

Miért kell hozzá a mi technológiánk?

Ennek több oka is van.

Először, mert így érdekesebb, ingergazdagabb a játék a mai gyerekek, fiatalok, felnőttek számára is.

Másodszor: mert a tévedés vagy csalás esélye szinte nulla, tehát nincs szükség sem vitatható bírói döntésekre, sem véget nem érő veszekedésekre, hogy bent volt vagy sem, megvan a pont vagy nincs. Marad tisztán a hamisítatlan játékélmény.

Harmadszor: mert technológiánk segítségével a játék levezényléséhez elég egyetlen irányító személy, sőt tapasztalt játékosok irányító nélkül is játszhatják. Ennek különösen nagy jelentősége van táborokban, iskolákban. Míg a hagyományos nagy csapatjátékokhoz több felügyelő, bíró, fegyelmező, irányító pedagógus is szükséges, a mi játékaink játszása során ezen pedagógusok, tábori segítők értékes időt takaríthatnak meg egyéb tevékenységre vagy pihenésre.

Negyedszer: mert így minden egyes játékos eredménye pontosan látható a számítógépben, kiértékelhető mindenki teljesítménye, nyomon követhető a játékosok figyelmének, reakcióidejének, tudásának fejlődése játékról-játékra.

Ötödször: mert így a továbbfejlesztések, innovációk határa jóformán a csillagos ég 🙂 Rendelkezünk izgalmas online fejlesztési tervekkel, melyeknek során összekapcsolhatunk több játékhelyszínt, és egészen különleges módon kapcsolhatunk be online felhasználókat is a valós játékba.

Jó kikapcsolódást kívánunk! 🙂

Mi az a Bombios X?

A méta eredetileg egy régi magyar csapatjáték. Több évszázados múltra tekint vissza, és nagyon sok formában játszották lovagok, városi kollégisták majd vidéki fiatalok is. Ma leginkább a cserkészek körében ismert.

A Bombios X a méta legújabb változata, kombinálva a skandináv eredetű kubb (vikingsakk) játékkal. Az alapokat megtartva új játékot fejlesztettünk a modern technika felhasználásával. Számítógép vezérli, led lámpák segítik a tájékozódást, és infra-jeladók azonosítják a játékosokat.

Két csapat játszik: a védők és a támadók. Egy négybástyás “várat” kell megvédeni az ellenség támadásától.

A játék mobil, bárhol felállítható, ahol adott egy kb. 15×20 méteres benti vagy kinti (füves) terület.

A Bombios X bérelhető bármilyen alkalomra, ahol játékra, szórakozásra, kikapcsolódásra, sportolásra vágyó emberek gyűlnek össze. Korhatár: 6-99 év 🙂 Részletek a Fejlesztéseink menüben, jó böngészést!

Mi az a Bombios Z?

A számháború eredetileg egy régi magyar cserkészjáték. Stílusát tekintve szabadtéri stratégiai csapatjáték.

A Bombios Z a számháború legújabb változata, kombinálva a kincskeresés játékkal. Az alapokat megtartva új játékot fejlesztettünk a modern technika felhasználásával. Számítógép vezérli, „okospajzsok” jelzik ki a számokat, és tárolják az ellenfelek számait, letöltő dokkolók gyűjtik a találatokat, szuperkódok növelik a csapatok esélyeit.

Két csapat játszik egymással, céljuk a magasabb számú találat elérése, összegyűjtése a játékidő végéig.

A játék mobil, azaz hordozható, bárhol felállítható, főleg épületekben, termekben, folyosókon játszható, de akár a szabadban is (kivéve: tűző napsütésben).

A Bombios Z bérelhető bármilyen alkalomra, ahol játékra, szórakozásra, kikapcsolódásra, sportolásra vágyó emberek gyűlnek össze. Korhatár: 6-99 év.

A Bombios Z jelenleg még fejlesztés alatt áll.