Miben segít a technika avagy miért nem elég néhány kartonra írt szám és két rongyzászló?
Itt is érvényes, ami az előző cikkeben: a számháború – amiből kiindultunk a Bombios Z fejlesztése során – egy nagyszerű játék! Egy szabálykövető, lelkes, összeszokott csapat számára kitűnő kikapcsolódás. Ám aki soha nem játszott még ilyet, és tulajdonképpen a számítógép előtt nőtt fel, barátaival többet „találkozik” virtuálisan, mint szemtől-szembe, azt nehéz lesz rávenni, hogy kipróbálja. Ha mégis kipróbálja, nehéz lesz rávenni, hogy amikor az ellenfél egyik játékosa kikiabálja a számát, akkor azt szabályosan le is vegye, és kiessen a játékból.
Hogy ezeket a nehézségeket elkerüljük, a technika segítségül hívásával olyan játékot alkottunk:
– ami figyelemfelkeltő lehet egy videojátékokhoz szokott embernek is,
– amiből nem lehet kiesni, hanem végigjátszható a teljes játékidő,
– amiben nagyon sokat kell mozogni, de ez nem tűnik megterhelőnek a játék hevében
– amiben a játékosok arcát semmi sem takarja, tehát személyesen és valóságosan vannak együtt.
E mellett fontos még a technika a játék lebonyolításában, például nem kell kiabálni az ellenfél számát, tehát nem áruljuk el a saját helyzetünket, hanem szépen csöndesen beírhatjuk azt a pajzsunkba, és küzdhetünk tovább.
Miért kell tehát a mi technikánk? Ennek több oka is van.
• Először, mert így érdekesebb, ingergazdagabb a játék a mai gyerekek, fiatalok, felnőttek számára is.
• Másodszor: mert a tévedés vagy csalás esélye szinte nulla, tehát nincs szükség sem vitatható bírói döntésekre, sem véget nem érő veszekedésekre, hogy bent volt vagy sem, megvan a pont vagy nincs. Marad tisztán a hamisítatlan játékélmény.
• Harmadszor: mert technológiánk segítségével a játék levezényléséhez elég egyetlen irányító személy, sőt tapasztalt játékosok irányító nélkül is játszhatják. Ennek különösen nagy jelentősége van táborokban, iskolákban. Míg a hagyományos nagy csapatjátékokhoz több felügyelő, bíró, fegyelmező, irányító pedagógus is szükséges, a mi játékaink játszása során ezen pedagógusok, tábori segítők értékes időt takaríthatnak meg egyéb tevékenységre vagy pihenésre.
• Negyedszer: mert így minden egyes játékos eredménye pontosan látható a számítógépben, kiértékelhető mindenki teljesítménye, nyomon követhető a játékosok figyelmének, reakcióidejének, tudásának fejlődése játékról-játékra.
• Ötödször: mert így a továbbfejlesztések, innovációk határa jóformán a csillagos ég ? Rendelkezünk izgalmas online fejlesztési tervekkel, melyeknek során összekapcsolhatunk több játékhelyszínt, és egészen különleges módon kapcsolhatunk be online felhasználókat is a valós játékba.
Jó kikapcsolódást kívánunk! ?